منشی گری یکی از کلیدی ترین مشاغل در هر سازمان و شرکت است اما تصور اکثر مردم از شغل منشی صرفا پاسخگویی به تلفن هاست. اما چیزی که اکثر این افراد نمیدانند این است که شغل منشی گری فراتر از جواب دادن به تلفن است.

برای آشنایی بیشتر با شغل پر متقاضی منشی‌گری تا انتهای این متن با اکسیر آموزش بهترین مرکز آموزش منشی‌گری کرج همراه باشید.

 

یک منشی چه کار می کند؟

منشی در اصل پشتیبان اصلی و اجرایی برای مدیران و تیم های مختلف است؛  زیرا در جایگاه شاهراه ارتباطی شرکت یا سازمان قرار گرفته است. او برنامه های مدیر یا مدیران بالا دست را هماهنگ می کند، در جریان وظایف و اجرای امور از سوی کارکنان قرار دارد تا حد زیادی با امور مالی شرکت در گیر است و به همین دلیل خریدهای تنخواه از طریق او انجام می شود. 

علاوه بر این موضوعات وظیفه کلیدی ارتباط با خارج از شرکت یا سازمان را هم انجام می دهد به همین دلیل تا حد زیادی آبرو و اعتبار شرکت محسب می شود. 

 

شغل منشی‌گری بیشتر میان خانم ها محبوب  و همچنین شغل مناسبی هم است.

وظایف متعددی برای یک منشی وجود دارد و در این مقاله تیم  محتوایی آموزشگاه اکسیر آموزش تنها مرکز آموزش منشی در کرج وظایف اصلی این شغل را بررسی می کند.

خلاصه ای از وظایف منشی
  1. پاسخگویی به تلفن ها
  2. رسیدگی به مراجعین 
  3. هماهنگ کردن روابط و کارها بین اعضا تیم
  4. بررسی ایمیل ها، نامه ها، و پیام های مربوط به شرکت یا سازمان
  5. برنامه ریزی امور مربوط به شرکت
  6. تهیه گزارش و صورت‌جلسه
  7. ثبت مخارج مالی و تنخواه گردان
  8. پاسخگویی به مراجعین حضوری
  9. کار با کامپیوتر 
  10. نگهداری مستندات
مهارت مورد نیاز منشی

– مهارت های ارتباطی
– مهارت های نوشتاری و گفتاری خوب
– دانش سازمانی
– مهارت کار با کامپیوتر و تایپ
– تسلط به ویندوز، ورد و اکسل 
– رازداری
– نگارش نامه و گزارش اداری
– توانایی کار تیمی
– متعهد بودن
– داشتن صبر و حوصله
– توانایی حل مسئله
– مدیریت زمان و دانش چند وظیفه ای

بازارکار منشی‌گری

واقعیت این است که بازار کار منشی‌گری بسیار گسترده است. هر کسب و کاری از یک شرکت گرفته تا سازمان و یا کارخانه به یک منشی نیاز دارند تا بتواند اموری که در بالا ذکر شد را انجام دهد. 

مدیران و صاحبان حرفه و مشاغل همواره به شغل منشی‌گری نیاز دارند. منشی‌گری امروزه به یک شغل تخصصی تبدیل شده است و بسیاری از کسب و کارها به آن نیاز منشی‌ دارند. از این رو منشی‌ می‌تواند در دفاتر اداری، مطب‌ها، بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، شرکت‌های تولیدی، بازرگانی، دفاتر حقوقی و … استخدام شود.

اگر شما هم می خواهید وارد این حرفه کلیدی شوید خوب است برای آموزش منشی‌گری در کرج اقدام کنید. برای این کار کافی است با اکسیر آموزش تماس بگیرید.